טיפול בורידים ברגליים לאחר לידה

טיפול ואבחון ורידים ברגליים זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון ורידים ברגליים!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ורידיםאחת הבעיות הרפואיות השכיחות בקרב נשים לאחר לידה היא הופעה של "דליות"- ורידים בולטים, בעיקר ברגליים. בשלבים ההתחלתיים, הדליות הן בעיקר בעיה אסתטית. אלה ורידים כחולים ואדומים הנראים דרך העור כמו קורי עכביש בולטים. כאשר הדליות אינן מטופלות, הן עלולות להפוך לבעיה כואבת. האזור בו מופיעים הורידים כואב באופן כרוני, רגיש יותר לפצעים ולדלקות, וגורם לכאבים כלליים ולעייפות של הרגליים.

מה הקשר בין ורידים בולטים ברגליים להריון?

דליות נגרמות מקושי של הוריד להזרים את הדם מהגפיים חזרה ללב. הדם מצטבר בתוך הוריד, עד שניתן לראות אותו דרך העור. הופעת הדליות ברגליים קשורה אומנם למאפיינים גנטיים ולאורך החיים, אך גם לשינויים הורמונליים יש השפעה גדולה על הופעתם.

במהלך ההיריון, ובחודשים שלאחר הלידה, חווה האישה שינויים הורמונליים משמעותיים ביותר. שינויים אלה הם הסיבה העיקרית להופעת הדליות דווקא בזמן ההיריון או לאחר הלידה. גורם נוסף המקשר בין ההיריון לדליות הוא המשקל- העלייה במשקל במהלך ההיריון גורמת ללחץ גדול יותר על הרגליים שעשוי להוביל להתפתחות דליות.

אפשרויות טיפול

רב הנשים פונות לטיפול בדליות ברגליים בגלל הפן האסתטי. עם זאת, יש לזכור, שהתפתחות של הדליות ללא טיפול מתאים עלולה לגרום לבעיות חמורות יותר, ויש לשים לב להתפתחותן של הדליות. קיימות מספר אפשרויות לטיפול בדליות, וחשוב לפנות לרופא המומחה בתחום כלי הדם על מנת להתאים את הטיפול למאפייניו של הפונה.

1. ניתוח: טיפול זה, שהיה שכיח בעבר והיום כמעט ולא נעשה בו שימוש (משום שאינו מתאים לזקנים), כלל התערבות כירורגית בה הוצאו הורידים הפגועים, כך שהדם הופנה באופן טבעי לורידים אחרים.

2. סקלרותרפיה: בטיפול זה, שאינו חודרני, המטרה היא לייבש את הורידים הבעייתיים מהדם, עד שהם נספגים חזרה אל תוך הגוף. הטיפול נעשה באמצעות חומר מטרש, או באמצעות אולטרסאונד.

3. טיפול בלייזר: בטיפול זה, המטרה זהה למטרת הניתוח- להוציא את הוריד מכלל שימוש, ולהפנות את הדם לוריד בריא. בלייזר הטיפול לא חודרני, כאשר הלייזר גורם להרס מוחלט של הוריד. הוריד יוצא מכלל שימוש, לא מופנה אליו יותר דם, ולבסוף הוא נספג בחזרה בגוף.

4. ניתוח באמצעות קיטור: שיטה זו, שהינה חדשה יחסית בתחום כלי הדם, גורמת גם היא להרס של הורידים הפגועים. בניתוח מוחדרים לוריד אדי מים מזוקקים, בטמפרטורה של 120 מעלות. הטיפול נעשה בהרדמה מקומית, כאשר האדים מוחדרים בזריקה לוריד. הם שוטפים את הוריד מהדם, ושורפים את הדופן הפנימית שלו. כך הוריד נהרס, ובהמשך נספג בגוף.

5.שינוי אורח חיים: ישנן פעולות והמלצות שניתנות על מנת למנוע הופעתם או הישנותם של ורידים בולטים ברגליים. למשל, ירידה במשקל, ריבוי בפעילות גופנית, הנעה של הרגליים, המנעות מעמידה ממושכת, המנעות מהליכה בנעלי עקב, ושימוש בגרביים אלסטיות.

אחרי לידה?

אצל נשים מופיעות הדליות אחרי הלידה ועולה השאלה האם ומתי כדאי להתחיל טיפול בדליות. חשוב מאוד לעקוב אחר התפתחות הדליות, כדי למנוע החמרה במצב והסתבכות, אך בהחלט ניתן בדרך כלל לדחות מעט את הטיפולים לאחר ההתאוששות מהלידה, וההסתגלות לנוכחות התינוק הקטן בבית.

יש לקחת בחשבון, בבחירת אופן הטיפול, שהטיפולים אומנם לא לוקחים זמן רב, אך הם עשויים לגרום לכאבים ולצריבה למשך מספר ימים ואף שבועות. חשוב להתאים את זמן הטיפול ליכולתה של האם להתמודד עם כאב והגבלת תנועה קלה למשך תקופה מסויימת. חשוב להתייעץ עם הרופא, להבין את משמעות הטיפול, ולעשות את הבחירה המתאימה ביותר עבור כל אחת באופן אישי.

ורידים

המרכז לטיפול ואבחון ורידים ברגליים

המרכז לטיפול ואבחון ורידים ברגליים מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון ורידים ברגליים, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון ורידים ברגליים. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה: