ורידים ברגליים מגיל צעיר בגברים – למה זה קורה לי?

טיפול ואבחון ורידים ברגליים זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון ורידים ברגליים!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

גברים צעירים רבים סבורים בטעות שתופעת ורידים בולטים הן בעיות של נשים ושאין מדובר בבעיה הקשורה אליהם. ובכן, מחקר בריטי מוכיח כי 56% מהגברים סובלים מוורידים נפוחים.

זוהי בעיה קוסמטית העשויה להצביע, לעיתים, על מצב רפואי אחר. ורידים בולטים מאופיינים בשינוי צבע, דימום, כיבים בעור ותחושת כובד ברגליים העשויה לעכב את הפעילות היומית.

הבעיה נפוצה בעיקר בוורידי הגפיים התחתונים, ונובעת מעורקי דפנות הוורידים, שלאורך זמן סטו ממצבם הטבעי והפכו להיות מתוחים יותר.

מדענים צרפתים סבורים כי התופעה מופיעה בעיקר בקרב אנשים בעלי תופעה גנטית של ורידים בולטים חלשים, והם בעלי סיכוי כפול לפתח אותם.

גורמים לוורידים ברגליים

רופאים מסבירים כי הגיל הוא גורם משמעותי בהופעת נימי דם או ורידים בולטים. תינוקות וילדים צעירים אינם סובלים מתופעה זו והיא נפוצה בעיקר בקרב נשים מעל גיל שלושים, אך גם בקרב גברים צעירים יותר.

אך למרות הפגם האסתטי, אין מדובר בתופעה רפואית רצינית, ובדרך כלל ורידים בולטים אינם מעידים על בעיות חמורות בכלי הדם. יש להתייחס אל התופעה כמו לקמטים או נקודות חן שאינן רצויות והמצב ניתן היטב לטיפול.

מניעת ורידים בולטים

כשדפנות הוורידים חלשות יותר, הן גורמות לוורידים להתרחב, לסתום את זרימת הדם לווריד וכך נוצרת תופעת הוורידים הבולטים, תסמיני דליות פועמות, נפיחות, והפחתת יכולת הניידות. ניתן למנוע את התופעה עם נקיטת אמצעי זהירות הכוללים:

הפחתת לחץ פיסי

ישיבה ממושכת גורמת לוורידים בולטים, היות והדם אינו זורם כראוי במצב של חוסר תנועה, וישיבה במשך פרקי זמן ארוכים מחמירה את הבעיה. הפתרון הוא פשוט להניע את הרגליים, להרימן, או לצאת לטיול קצר.

גם עמידה במשך פרקי זמן ארוכים גורמת לתופעה ולכן יש לנוע, גם במצב עמידה, ככל הניתן. מעבר לכך, מומלץ להרים את הרגליים או לשכב במאוזן פעמיים ביום במשך רבע שעה על מנת להסיר את הלחץ על הוורידים.

פעילות גופנית

זוהי השיטה הקלה ביותר לשמירת מבנה ורידים בריאים ושמירת חוזק דפנות הוורידים. חשוב לבצע תרגילי שוקיים, הממלאים תפקיד מכריע בשמירת זרימת הדם מהרגליים אל הלב.

גרבי דחיסה

מומלץ ללבוש גרבי דחיסה באורך הברך להקלת זרימת הדם מהקרסוליים, שהם נקודות הלחץ הגדולות ביותר, ולהזרים את הדם מחדש באופן שווה יותר לאורך הרגליים.

הקפדה על תזונה נכונה

יש להתרחק ממזונות עשירים בנתרן, במיוחד ממזונות המוגשים במסעדות, קפואים וארוזים, היות ומלח גורם לאגירת נוזלים.

כיום משתמשים רופאים בטיפולי לייזר להסרת ורידים בולטים. זהו ניתוח ללא כאבים, בשיטה מהירה שאינה פולשנית. במקרים קלים, הרופא עשוי להציע סקלר ותרפיה, שהיא הזרקת חומר כימי ההורס את הווריד הפגוע.

טיפולי הזרקות

הזרקת קצף היא שיטה יעילה ביותר להעלמת ורידים בולטים, והיא מבוצעת באמצעות הזרקה ידנית של חומר כימי לנימי הדם המורחבים. במהלך השנים התייעלו חומרי ההזרקה וכיום החומר הנפוץ ביותר הוא 'פולידוקנול', שהוא אלכוהול מיוחד המיוצר בגרמניה, והמוזרק באמצעות מחט דקה לורידים הבולטים ברגליים, ללא פגיעה בוורידים הבריאים.

נימי הדם הפגועים גדול יותר מנימי הדם התקינים ולכן החומר המוזרק נע בקלות יותר בתוך הנימים הפגומים, מבלי לחדור לנימים התקינים, שקוטרם צר.

חומר ההזרקה חודר אל הוורידים הבולטים, הודף את הצטברות הדם ושוטף אותם. הוא מגיע אל הדופן הפנימי של הוורידים, ושורף את השכבה הפנימית של כלי הדם. כך מתכווצים הנימים, נסתמים ועוברים תהליך איטי של פירוק, ניוון וספיגה עד להעלמתם.

הטיפול גורם לגוף לפרק את הכדוריות האדומות שנפלטו מכלי הדם ולסלקן. כל התהליך נמשך כשלושה חודשים והוא נחשב לטיפול היעיל ביותר לוורידים בולטים ברגליים.

ראו גם:

טיפול באמצעות סקרלוזציה מונחית אולטרסאונד

ורידים ברגליים מגיל צעיר בגברים

המרכז לטיפול ואבחון ורידים ברגליים

המרכז לטיפול ואבחון ורידים ברגליים מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון ורידים ברגליים, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון ורידים ברגליים. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה: