ורידים בולטים לאחר לידה – הגורמים ושיטות הטיפול

טיפול ואבחון ורידים ברגליים זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון ורידים ברגליים!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

לא מעט נשים מתמודדות עם תופעות שונות לאחר הלידה (חלקן פיזיולוגיות וחלקן נפשיות). אחת התופעות היא היווצרותם של ורידים בולטים, הנחשבים לבעיה נפוצה במהלך תקופה זו ולפניה (במהלך ההריון). מצב זה נקרא אף "דליות", והם מופיעים בדרך כלל ברגליים.

יש נשים שחיות עם הדליות ומקבלות בהבנה את נראותם (גם תלוי בחומרה) במידה והם בולטים מאוד, יש נשים שמתביישות בבעיה ומנסות להסתיר את הדליות. לא רק בהיבט האסתטי הן סובלות, הדליות יכולות להיות מלוות בכאבים נקודתיים חזקים וגם עשויים להתפתח במקום דלקות ופצעים כואבים.

אז מה בעצם קורה לנו בגוף במהלך ההריון ולאחר הלידה?

הגוף שלנו בתקופה הזו עובר שינויים מאוד גדולים, אם זה בצורת הגוף שמשתנה, ההיקפים שמתרחבים וכן הלאה, גם זרימת הדם הכוללת משתנה כליל. במהלך ההריון, ורידי הרגליים מתקשים להזרים כראוי את הדם ללב ולכן ונוצר מצב של "חסימה" ויש הצטברות של דם לוריד ואז רואים אותו למעשה בצורת וריד בולט.

יכול להיות אגב, שהתופעה הינה גנטית והיא תוצאה גם של שינויים הורמונליים המתרחשים בגופה של אישה אבל גם נטייה לזה.

בחודשים שלאחר הלידה אישה מתמודדת עם שינויים פיזיולוגיים והורמונליים רבים, המתבטאים באופנים שונים. לצד העלייה במשקל במהלך תקופת ההיריון, הגורמת ללחץ ישיר על הרגליים, מתפתחים הוורידים הבולטים באזור זה דווקא ופחות באזורים אחרים (אם בכלל).

מה הטיפול כיום בורידים בולטים?

בשל המראה הלא אסתטי והבולט, יש נשים התרות אחר טיפול שיעלים את הוורידים.

מעבר לפן האסתטי, הוורידים בחלק מהמקרים עלולים לגרום לבעיות קשות  ולסבל לנשים. במקרה כזה, מומלץ לפנות לרופא במקרה של כאבים על מנת למנוע את החרפה במצב. אחת האופציות שניתנות כיום הוא ניתוח כירורגי אך ישנם נשים שאינן מעוניינות בהליך כירורגי פולשני.

האם ישנן גישות טיפול לא פולשניות?

אכן כן.

נשים רבות בוחרות כיום לא לעבור את התהליך הפולשני מסיבות שונות, בעיקר הן לא מעוניינות לחוש בכאב או לעבור פרוצדורה ניתוחית.

כך למשל, בעזרת סקלרותרפיה ניתן לייבש הוורידים הבעייתיים עד שהם נספגים בגוף בחזרה. אפשרות נוספת לטיפול היא באמצעות לייזר. בטיפול זה הורסים לחלוטין את הוורידים, והדם מפנה את עצמו לוורידים בריאים.

עוד שיטה שנחשבת לחדשה יחסית אך יש אומרים שמוצלחת היא בעזרת קיטור. בתהליך זה מחדירים לורידים מים מזוקקים בטמפרטורה גבוהה (כ-120 מעלות) דבר הגורם להרס הורידים הבעייתים. ההליך כמובן נעשה תחת הרדמה מקומית ויש שיסווגו אותו דווקא כפולשני, אך פחות מסובך מאופציה ניתוחית.

אורח חיים בריא משפיע בהכרח על הופעת ורידיתם וחזרתם. שמירה על משקל תקין, פעילות גופנית הממריצה את הדם, אכילה ותזונה נכונה משפיעים על אופי זרימת הדם בורידים שלנו.

כדאי לזכור –

אם את אחרי לידה, מומלץ שתבחני טוב את כל אפשרויות הטיפול ולשמוע המלצות מפי מכרים שונים לגבי אופי הטיפול. ישנם טיפולים שיתאימו לאחת אך לא לשנייה, לכן מומלץ תמיד להיוועץ מול רופא מטפל קודם כל ולהחליט יחד על אופי הטיפול הרצוי.

המרכז לטיפול ואבחון ורידים ברגליים

המרכז לטיפול ואבחון ורידים ברגליים מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון ורידים ברגליים, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון ורידים ברגליים. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה: