ורידים בולטים באיזור החזה

טיפול ואבחון ורידים ברגליים זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון ורידים ברגליים!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

בעוד שורידים בולטים מופיעים בדרך כלל על הפנים והרגליים, ומכונים גם 'קווי עכביש', הם עשויים להופיע גם על החזה. בחלק מהמקרים, מעידים ורידים בולטים על נפיחות או עייפות. זוהי תופעה המתרחשת לאורך שנים וכשמדובר במצב רפואי שאינו מטופל, המחלה מתגברת בהדרגה. לכן חיוני לטפל בוורידים הנגרמים כתוצאה מבעיות בכלי הדם.

אך בדרך כלל, לאחר גיל העמידה, מתדלדלות הרקמות התת עוריות ובכך מאפשרות את בליטת הורידים. בעוד שזוהי תופעה נורמאלית ובלתי מזיקה לחלוטין, היא עלולה לגרום לחוסר נוחות וניתן לטפל במצב ביעילות באמצעות הליכים קוסמטיים.

הגורמים האפשריים לורידים בולטים בחזה

עם הזמן, ורידים ונימים מאבדים את האלסטיות שלהם או סובלים מפגיעה, וכתוצאה מכך ורידים דקים מופיעים על העור. בדרך כלל תופעה זו אינה מהווה מקור לדאגה, ונחשבת כחלק טבעי מתהליך ההזדקנות, שתוצאותיו מתבטאים בשינויים בכלי הדם.

יחד עם זאת, קיימים מספר מקרים בהם ורידים בולטים על החזה נחשבים לבעיה כשהתרחשותם קשורה לשחמת כבד, למשל, שהיא הצטלקות רקמת הכבד. הכבד הוא האיבר החשוב ביותר, וכאשר הוא נפגם, הוא משפיע בהפעלת לחץ מוגבר על מערכת כלי הדם, ובכך עלולים להיווצר תסמינים כגון ורידים בולטים.

למרות שוורידים על החזה אינם מעידים בהכרח על שחמת כבד, בדרך כלל המצב מאובחן מבעוד מועד בשילוב עם תסמינים אחרים. כלומר, אם הורידים מופיעים ללא תסמינים אחרים, רוב הסיכויים שאין מדובר במצב בריאותי חמור.

גם שטפי דם על החזה עשויים לגרום להופעת ורידים, והם נעלמים כששטפי הדם מתנקים. בדומה לכך, שיעול כרוני הנגרם כתוצאה מזיהומי חזה, ברונכיטיס, אמפיזמה ודלקת ריאות, במהלכם אדם סובל מעצבים ושיעול במשך תקופת זמן ממושכת, עלולים לגרום לנזק לכלי הדם על החזה, וכתוצאה מכך מופיעים ורידים בולטים. במקרים אלו, יש להקפיד לטפל תחילה במצב הבסיסי בחזה, ולאחר מכן, אם הורידים נשארים, ניתן לטפל בהם באמצעות ניתוחים קוסמטיים.

טיפול בורידים בולטים בחזה

כשהמצב משפיע על הדימוי והביטחון העצמי, ניתן לבצע מספר הליכים קוסמטיים יעילים. ורידים בולטים בחזה משפיעים בעיקר על נשים הסובלות מהתפשטות ורידים על השדיים ומשפיעים באופן משמעותי על הדימוי העצמי.

טיפולי לייזר סופגים ביעילות את התאים הפגומים ומאפשרים עור חלק מוורידים, גם טיפולי אור (IPL), טיפולי חשמל וסקלרותרפיה מעלימים את תופעת הורידים הבולטים. טיפולי הזרקה עובדים באופן יעיל ביותר ומעלימים את הורידים לאחר שלושה מפגשי טיפול, בהליך הכרוך בחוסר נוחות מינימאלי בלבד.

כשמדובר במצב בריאותי, יש לטפל בניתוח לסגירת הוורידים לטווח הארוך, או הוצאת הוורידים הפגומים, בהליך כירורגי שנקרא פלבקמומיה או ניתוח סטירפינג.

ניתן לבצע כיום הליכים פשוטים וחדשים המאפשרים ניתוח בהרדמה מקומית המלווה בתקופת התאוששות קצרה. הליכים אלו הם ניתוח גלי רדיו, ניתוח קיטור וניתוחי לייזר. בנוסף, ניתן לטפל במצב עם שיטות שאינן כירורגיות, כגון הזרקות קצף בהנחיית אולטרה סאונד.

ורידים בולטים באיזור החזה

המרכז לטיפול ואבחון ורידים ברגליים

המרכז לטיפול ואבחון ורידים ברגליים מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון ורידים ברגליים, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון ורידים ברגליים. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה: