טיפול בורידים ברגליים

טיפול ואבחון ורידים ברגליים זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון ורידים ברגליים!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ורידים ברגליים הם בעיה אסתטית המופיעה בעיקר אצל נשים. מדובר בורידים בולטים, שגורמים למראה לא יפה לעין אך גם עלולים לגרום לסיבוכים כמו בצקות או דלקות.

הטיפול בורידים ברגליים חשוב ביותר, גם מבחינת האסתטיקה וגם על מנת למנוע בעיות עתידיות שנגרמות על רקע הורידים.

סוגי טיפולים

קיימים 2 סוגי טיפול בורידים ברגליים – טיפול שמרני שמתבסס על שינוי אורח החיים וטיפול פולשני שמביא להסרת הורידים בטכניקות שונות.

הטיפול השמרני בדליות ברגליים כולל אימוץ דרכים שונות להפחתת זרימת הדם אל הרגליים וריקון הורידים. ההמלצות העיקריות הן להימנע מעמידה לאורך פרקי זמן ארוכים ולהרבות בהליכה ובפעילות גופנית.

כמו כן, קיימות גרביים אלסטיות מיוחדות שעוזרות להגברת זרימת הדם ברגל ולהפחתת הורידים.

הטיפול הפולשני כולל טכניקות שונות להסרת הורידים, כמו הזרקת קצף, טיפול בגלי רדיו, טיפול בלייזר, ניתוחים ושיטות נוספות.

חשוב לציין שמדובר בטיפולים בטוחים יחסית, וחשוב מאוד להתאים את הטיפול המוצע למטופל ולמצב הורידים ברגליים.

התאמת טיפולים

ברוב המקרים של ורידים ברגליים מתחילים מהטיפול השמרני ובעזרתו מנסים לשפר את המצב ולהפחית את הבולטות של הורידים.

מדובר בשינוי אורח חיים שעוזר גם בתחומי בריאות אחרים ובעזרתו ניתן לראות שיפור באסתטיקה של הרגליים ואת העלמת הורידים.

במקרים הקשים יותר, נאלצים לבחור בטיפול הפולשני. מקרים אלה כוללים את המקרים בהם הטיפול השמרני לא עזר ואת המקרים בהם המצב הוזנח והגיע לטיפול בשלב מתקדם.

כמו כן, קיימים מקרים בהם אין היענות רבה לטיפול השמרני (אנשים הנדרשים לעמוד לאורך זמן במקום העבודה או מצבים אחרים) – במקרים כאלה פונים ישירות לטיפול הפולשני ובעזרתו מנסים להקל על המצב.

הטיפולים השמרניים האפשריים

הטיפול השמרני כולל שיטות שונות שמובילות להגברת זרימת הדם ברגליים המפחיתות את בלט הורידים ואת התפתחות הבצקת.

ראשית, מומלץ לכל אדם הסובל מורידים ברגליים להימנע מעמידה ולהרבות בהליכה. בדרך זו זרימת הדם גוברת והיקף הורידים מצטמצם.

כמו כן, ניתן לגרוב גרב אלסטית מיוחדת המסייעת להגביר את זרימת הדם ומשפרת את מצב הורידים. הגרביים עוזרות למנוע את החרפת מצב הורידים ולהפחית את הסיבוכים האפשריים.

הטיפולים הפולשניים האפשריים

קיים מגוון רחב של טיפולים פולשניים, ומביניהם יש לבחור את הטיפול היעיל ביותר עבור המטופלים. הטיפול הפולשני ביותר הוא ניתוח, שבמהלכו מסירים את הורידים הבולטים ובכך פותרים את הבעיה. ברוב המקרים הניתוח עוזר להעלמת הורידים ולמניעת חזרתם, אך מדובר בפרוצדורה טראומטית וקשה.

טיפול נוסף ופופולארי ביותר הוא טיפול באמצעות קצף – הזרקת קצף מיוחד גורמת לכיווץ הורידים, קריסתם והיעלמותם. טיפול זה נחשב ליעיל ביותר, לא דורש הרדמה ומלווה בתקופת התאוששות קלילה.

כמו כן, על מנת לטפל בכלי דם קטנים ניתן גם להשתמש בקרן הלייזר או גלי רדיו שמאפשרים פגיעה מדויקת בכלי הדם הקטנים ביותר ובסופו של דבר עוזרים להעלמתם.

אפקטיביות הטיפול בורידים ברגליים

האפקטיביות של הטיפול תלויה כמובן בחומרת המצב, היענות המטופל לטיפול ופקטורים נוספים. לדוגמא, קיימים אנשים שיגיבו טוב יותר לטיפול מסוים אך כלל לא יזכו לשיפור המצב כאשר מדובר בטיפול אחר.

ראו גם:

סקלרוזציה מונחית אולטרסאונד

כמו כן, אורח החיים היום יומי משפיע באופן משמעותי על הצלחת הטיפול – אנשים שעוסקים בפעילות המגבירה את הסיכון להתפתחות הדליות נוטים להגיב פחות טוב לטיפול ונאלצים לעבור סדרה ארוכה של טיפולים.

מבין שלל הטיפולים האפשריים, הטיפול האפקטיבי ביותר הוא כמובן הניתוח, המאפשר הסרה מלאה של הורידים החולים.

החיסרון הגדול בטכניקה זו הוא הצורך בהרדמה וההתאוששות הארוכה מהפרוצדורה הלא שגרתית. ולכן, ברוב המקרים משתמשים בהזרקת קצף, שנחשב לטיפול יעיל, קל ואפקטיבי ביותר.

טיפול בורידים ברגליים

המרכז לטיפול ואבחון ורידים ברגליים

המרכז לטיפול ואבחון ורידים ברגליים מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון ורידים ברגליים, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון ורידים ברגליים. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה: