מניעת דליות ברגליים

טיפול ואבחון ורידים ברגליים זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון ורידים ברגליים!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

מניעת דליות ברגלייםדליות בכלל ושאר הנגעים בפרט, מפריעים רבות מבחינה אסתטית לנשים אשר סובלות מכך. דליות הינן למעשה, כלי דם מורחבים אשר מופיעים ברגליים. פעמים רבות, הן מופיעות עקב החזר ורידי לקוי. הדם אשר מצטבר באזורים אלה, מפעיל לחץ אשר גורם להבלטת כלי הדם מבעד לעור הרגל. לפעמים, נראות דליות אלה כמפת עכביש על הרגל, אשר משפיעה מאד על צורת הרגל ויופייה.

הדליות ברגליים הינן תופעה אשר מופיעה בשכיחות גדולה יותר ממה שנהוג לחשוב, אשר משפיעה לרוב על נשים יותר מאשר גברים, עקב גורמים ייחודים. נהוג לחשוב על בעיית הדליות כעל בעיה אסתטית בעיקרה, אולם היא יכולה להופיע גם כבעיה רפואית. עלולים להופיע כאבים בהליכה או עמידה ממושכת, כאשר הלחץ מתגבר. כמו כן, במקרים קיצוניים ונדירים יותר עלולים להיגרם כיבים בעור תוצאה מדליות אלה, נפיחויות, בצקות ורגישות. יש הקושרים את הופעת הדליות עם אורח חיים מערבי, המודרני והמהיר, אולם יש לזכור כי לתופעה זו יש מרכיב גנטי ותורשתי הקשור לכך, ההולך ומחמיר בלחץ הריונות חוזרים.

שיטות טבעיות למניעת דליות

כנראה שאין אפשרות למניעה מוחלטת של הופעת הדליות ברגליים. עם זאת, ישנן שיטות אשר יכולות לעכב את הופעתה, ולמתן אותה בעת ההופעה. ההמלצות אשר ניתנות לנשים אשר נמצאות בקבוצת סיכון הן לנסות לא לעמוד עמידה ממושכת וארוכה. כאשר יש צורך בעמידה כזו, כדאי לזוז מדי פעם עם הרגליים ממקום למקום, בכדי למנוע את הלחץ מהצטברות הדם.

סיטואציה זו מחריפה במצבי טיסות ארוכות וממושכות. כמו כן סיגול אורח חיים בריא אשר יכלול הורדה במשקל בשילוב פעילות גופנית מסודרת, אכילה מאוזנת והימנעות מעישון, יוכל לעזור בתופעת הדליות, כמו גם בתופעות רפואיות אחרות.

המלצות אחרות יכולות לנגוע בצורת הלבוש וההנעלה. לבוש צמוד מדי והליכה בנעלי עקב, עלולים להחריף את תופעת הדליות כשהיא כבר קיימת.

כדאי לזכור כי כל פעולה אשר יכולה להוריד את הלחץ מכלי הדם, באפשרותה למנוע את התופעה או להפחית מחומרתה.

כמו כן, מומלץ לשבת או לשכב כשהרגליים מורמות מעט מהראש, בצורה אשר מעודדת את ההחזר הורידי. גם כשיושבים, יש לזכור כי שיכול רגליים או ישיבה כפופה מגבירים את הלחץ הקיים בלאו הכי בכלי הדם הפריפריים.

תוספות תזונתיות היכולות להקל על תופעת הדליות

הרפואה האלטרנטיבית והמשלימה, בניגוד לרפואה הקונבנציונלית, רואה באדם ובבעיותיו מכלול של הקשרים בין גוף- נפש.

לכן פעמים רבות, מטפלים אלה ממליצים על תוספות תזונתיות כמו ויטמין C, ויטמין B,שמרי תסיסה, אבץ וחומצות שומן אחרות אשר נועדו לשמור על גמישותם של כלי הדם. תוספות אלה אמורות לחזק את דפנות כלי הדם ולהקטין את פריכות הנימים. תוספות אלה בשילוב פעילות גופנית, כמו שחייה, יכולים לחזק את דפנות בלי הדם ולמנוע או לעכב את התפתחות הדליות בשלב מאוחר יותר.

כמו כן, ניתנות המלצות, לפעמים, ללקיחת צמחי מרפא שונים כמו למשל ערמון הסוסים. לתוסף זה, מייחסים את אותה פעילות אשר מייחסים לגרבי לחץ. כמו כן ניתנים ג'ינקו, גוטה קולה, עוזרד, סרפד ואחרים אשר מיועדים לשפר את זרימת הדם הכללית, ובפריפריה בעיקר.

כמו כן, מומלץ להימנע ממצבי עצירות או משתיית אלכוהול אשר מעודדת את התפתחות התופעה. לכל השיטות הללו, יש אפקט מסוים בעצירת התופעה או בעיכובה.

אולם כאשר הדליות מופיעות, יש צורך בשיטות פולשניות יותר מתחום הרפואה הקונבנציונלית, כמו למשל טיפולי לייזר, גלי רדיו, ניתוחים ועוד, אשר באפשרותם למנוע את הדליות ולעכב את התפתחות הסיבוכים ותופעות הלוואי הפוטנציאליות.

מניעת דליות ברגליים

המרכז לטיפול ואבחון ורידים ברגליים

המרכז לטיפול ואבחון ורידים ברגליים מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון ורידים ברגליים, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון ורידים ברגליים. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה: