בעלי מקצוע העלולים ללקות בוורידים בולטים

טיפול ואבחון ורידים ברגליים זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון ורידים ברגליים!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

שיעור הסובלים מוורידים בולטים, בעיקר ברגלים,  עומד על כשלושים אחוז מהאוכלוסייה. נשים לוקות בכך יותר מגברים. הסיבות להיווצרותם של הוורידים הבולטים הן רבות ובחלק מהמקרים הן נובעות מתחום עיסוקו של האדם.

למרות שמדובר בעיה שכיחה יחסית, רק אחוז קטן מהלוקים בה פונים לרופא לקבלת טיפול. הרוב פשוט חיים עם זה בהשלמה כאילו מדובר בהתפתחות טבעית של הוורידים, אמנם, לא יפה מבחינה אסתטית, אך גם לא מסוכנת לבריאות ומשום כך אינה דורשת טיפול רפואי מיידי.

מי שבכל זאת ניגש לטפל בוורידים הבולטים עושה זאת כאשר המצב מגיע לחומרה כזו שהם נראים כחבלים משתרגים הבולטים בצורה גסה מבעד לעור ומתחילים לכאוב ולגרום לבצקות. במקרים קיצוניים הבעיה עלולה להסתבך ולהגיע למצב של היווצרות דימומים, דלקות ופצעים.

כיצד נוצרים ורידים בולטים?

וורידים מתחילים לבלוט בגלל פגיעה בשסתומים האמורים לתפקד כמכווני דם. הם צריכים לוודא שהדם זורם לכיוון הלב ולא למטה. כאשר נפגעת תקינותם של שסתומים חד כיווניים אלו, נוצר מצב שדם רב מגיע לרגליים, מצטבר בוורידים וגורם להתנפחותם ולבליטתם מבעד לעור.

פעילות השסתומים נפגעת בגלל מספר סיבות. עודף משקל ואופי עבודה הדורש עמידה ממושכת על הרגליים, הם הגורמים הנפוצים ביותר להתפתחות הוורידים הבולטים, כתוצאה משסתומים לא תקינים. אצל נשים הבעיה שכיחה יותר, בעיקר עקב הריונות. שרירי רגליים חלשים ונטייה גנטית נחשבים גם כן כגורמים להיווצרות הבעיה. גורמים אחרים הם נשיאת משאות כבדים ותרופות המכילות אסטרוגן (גלולות למניעת הריון, למשל).

עובדים המצויים ברמת סיכון

כאמור, הוורידים הבולטים ברגלים נגרמים, בין היתר, עקב עמידה ממושכת. עקב כך אנשים העוסקים בעבודה הדורשת מהם לעמוד על רגליהם במשך זמן ממושך נמצאים ברמת סיכון ללקות במחלה הזאת הנקראת בעגה הרפואית מקצועית "אי ספיקה וורידית". אם הן נשים הסבירות שלהן עולה באחוזים ניכרים.

מורות, קופאיות הנאלצות לעבוד בעמידה, ספריות, שפים, אופים, שוערים שמתוקף תפקידם חייבים לעמוד, סבלים, מוכרים ועוד רבים אחרים שעבודתם מתבצעת בעמידה. הבעיה נוצרת עקב כך שבמצב של עמידה ממושכת, הדם האמור לזרום למעלה, לכיוון הלב, ממשיך בזרימתו מטה, לכיוון הרגלים, מאחר והשסתומים שתפקידם למנוע זאת, אינם תקינים.

אם בעלי המקצוע המצויים ברמת סיכון, נכללים גם בגורמים האחרים המעודדים את היווצרות הבעיה, הסבירות שלהם ללקות בוורידים בולטים גדלה משמעותית. לדוגמה, אישה שעברה הריונות ועובדת כספרית במשך שעות רבות, תהיה בעלת סיכוי גבוה להיווצרות וורידים בולטים ברגליה.

אפשר לעכב את התופעה

אנשים היכולים להימנע מעמידה ממושכת במשך שעות רבות עדיף שיעשו זאת. אם אין ביכולתם, במצב שעבודתם דורשת זאת, יש לעשות זאת תוך כדי תנועה. אפשר לנסות ולהניע את הרגליים מידי פעם. להחליף תנוחת עמידה או לזוז ממקום למקום, אפילו צעדים ספורים. כך ימנע הלחץ על הוורידים הנוסע מהצטברות דם רב בתוכם.

הימנעות מפעילות גופנית מאומצת היא אפשרות נוספת. מדובר בסוגים שונים של ספורט הדורשים הפעלת לחץ גדול על הוורידים, כמו הרמת משקולות וכדומה. פעילות ספורטיבית מתונה דווקא תשפר את המצב לעין ערוך. הליכה או שחייה הן הפעילויות המומלצות לצורך כך. הן מחזקות את דפנות כלי הדם וכתוצאה מכך מתעכבת התפתחות הוורידים הבולטים.

יודעי דבר העוסקים בטיפול בוורידים בולטים ממליצים גם להימנע מאמבטיות חמות מאוד או שהייה ארוכה בסאונה. גם שהות ממושכת בשמש תחריף את הבעיה. ברמת העיקרון כל חום שנוצר מרחיב את נימי הדם וגורם לאפקט שלילי. לנשים מומלץ שלא למרוט שער באמצעות שעווה חמה.

בעלי מקצוע וורידים בולטים

המרכז לטיפול ואבחון ורידים ברגליים

המרכז לטיפול ואבחון ורידים ברגליים מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון ורידים ברגליים, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון ורידים ברגליים. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה: