טיפול נגד ורידים בעזרת שיטת אקו-סקלרותרפיה

טיפול ואבחון ורידים ברגליים זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון ורידים ברגליים!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ורידים בולטים ברגליים הם בעיה קשה המטרידה אנשים רבים בארץ ובעולם. מלבד העובדה שמדובר בבעיה אסתטית קשה, זהו מצב פתולוגי שעלול לגרום לסיבוכים שונים כמו זיהומים, דלקות ויצירת תסחיפים.

קיימות דרכים רבות להתמודדות עם הבעיה, אך אחת הדרכים הנפוצות והיעילות ביותר היא אקו-סקלרותרפיה – שיטה בה מזריקים לורידים הפגועים קצף מיוחד תחת בקרה של מכשיר אולטרסאונד.

השיטה הזו מאפשרת לרופא המטפל לזהות את הורידים הפגועים, להחדיר אליהם מחט בצורה מדויקת ביותר ולהזריק לתוכם קצף הגורם לכיווצם ולאחר מספר שבועות מביא להיעלמותם.

זהו טיפול פופולארי ביותר, בעיקר מכיוון שהוא קצר, מדויק, יעיל וללא כאב ניכר או תופעות לוואי משמעותיות. הטיפול מיועד בעיקר למקרים של ורידים בולטים שטחיים, או במקרים שאין בעיה בניקוז הוורידי המרכזי.

מהלך הטיפול

הטיפול באקו-סקלרותרפיה מתבצע ללא הרדמה (או בהרדמה מקומית בלבד), ונמשך מספר דקות בלבד. במהלך הטיפול, הרופא המטפל יזהה את הורידים הפגועים באמצעות מכשיר האולטרסאונד ויחדיר אליהם קצף מיוחד.

הקצף מכיל חומרים מיוחדים שגורמים לכיווץ הוריד וקריסתו, ובכך גורמים לכך שזרימת הדם הורידית תפסיק לעבור דרכו וייעשה שימוש בורידים אחרים. לאחר מספר שבועות, הווריד המטופל נספג ברקמות הרכות ונעלם, ואין כל זכר לבולטות שאפיינה אותו בעבר.

בדרך כלל, טיפול אחד לא מספיק להעלמת כל הורידים הבולטים ברגליים, בעיקר כאשר מדובר בכמות ורידים גדולה. רוב המטופלים עוברים סדרה של מספר מפגשים, שבסיומה מועלמים הורידים הבולטים והרגליים מקבלות מראה חלק ויפה.

ההחלמה מהטיפול

אחד היתרונות הגדולים של הטיפול באקו-סקלרותרפיה הוא החלמה מהירה, שמאפשרת "חזרה לעניינים" תוך מספר שעות בלבד. הדיוק הרב שמושג הודות לשימוש במכשיר האולטרסאונד והשימוש בקצף המיוחד, מביא לכך שתוך יום-יומיים ניתן לחזור לפעילות מלאה הכוללת חזרה לעבודה, פעילות גופנית וכל עיסוק אחר.

מיד לאחר הטיפול יש לחבוש את הרגל בתחבושת אלסטית, המספקת כיווץ נוסף לכלי הדם הורידיים ומבטיחה את הצלחת הטיפול. לאחר 24 שעות, ניתן להסיר את התחבושת ולהשתמש בה במקרי הצורך בלבד.

בשבועות לאחר הטיפול, מומלץ להשתמש בתחבושת אלסטית או גרביים אלסטיות בשעות היום, ובמיוחד בזמן עמידה ממושכת. מלבד זאת, אין הגבלות נוספות, וניתן לעסוק בכל סוג של פעילות.

תופעות לוואי של הטיפול

בשבועות הראשונים לאחר הטיפול, האזור המטופל נשאר אדמומי ובצקתי, ועלולים להתפתח בו קרישי דם קטנים הנראים לעין. תופעות אלה הן טבעיות, ונובעות מהשינוי בזרימת הדם הורידית ברגל המטופלת. ברוב המקרים, מדובר בתופעות זמניות שחולפות עם הזמן ואינן מסכנות את המטופלים.

עם זאת, תופעת לוואי חשובה שפוגעת במטופלים לטווח הארוך היא פיגמנטציה של האזור המטופל. לעתים, צבע העור באזור המטופל משתנה, ועלול להפוך לכהה יותר.

תופעה זו נגרמת לאור היפר פיגמנטציה של האזור המטופל, וניתן להימנע ממנה עם הימנעות מחשיפה לשמש. לכן, לא מומלץ להיחשף לשמש לאחר הטיפול באקו-סקלרותרפיה, וכדאי מאוד להמתין מספר שבועות עד ההליכה בחוף הים.

מדוע הטיפול באקו-סקלרותרפיה פופולארי כל כך?

הטיפול באקו-סקלרותרפיה נחשב לאחד הטיפולים האהובים והנפוצים בתחום העלמת הורידים הבולטים ברגליים.

זהו אחד הטיפולים היעילים ביותר, המשיג אפקט כמעט בכל המטופלים. מדובר בטיפול קצר מאוד, הנמשך מספר דקות ולא דורש הרדמה או הכנה מוקדמת, ולכן גם פחות אנשים חוששים ממנו.

לעומת טיפולים אחרים, ההחלמה מטיפול באקו-סקלרותרפיה מהירה מאוד, ותופעות הלוואי מצומצמות ומעטות.

כמו כן, הדיוק הרב המושג בעזרת מכשיר האולטרסאונד עוזרת למניעת תופעות הלוואי ולהגברת יעילות האבחון והטיפול, ועל כן מטופלים רבים חוזרים מרוצים ושמחים לאחר טיפול באקו-סקלרותרפיה.

ראו גם:

טיפול באמצעות גלי רדיו

טיפול נגד ורידים בעזרת שיטת אקו-סקלרותרפיה

המרכז לטיפול ואבחון ורידים ברגליים

המרכז לטיפול ואבחון ורידים ברגליים מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון ורידים ברגליים, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון ורידים ברגליים. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה: