האם יש תרופות סבתא שיכולות לעזור להעלים ורידים בולטים?

טיפול ואבחון ורידים ברגליים זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון ורידים ברגליים!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ורידים בולטים המופיעים על הגפיים או החזה נובעים כתוצאה משסתומים בתוך הוורידים, הגורמים לשטפי דם ומתבטאים בוורידים מתוחים ובולטים. התוצאה היא הופעת דליות המופיעות כקווים בולטים ברגליים, או 'ורידי עכביש', שנראים כמו גרסאות קטנות יותר של דליות, עם שרבוטים זעירים על פני העור.

תופעה זו נפוצה יותר בקרב נשים מאשר בקרב גברים, בעיקר בשל הורמוני הריון והורמונים נשיים, המחלישים את הוורידים. גורמים אחרים כוללים עמידה במשך פרקי זמן ארוכים ועודף משקל, היות ושרירי רגליים חלשים אינם מסוגלים להזרים דם ללב באופן יעיל מספיק.

גם נטייה גנטית גורמת לוורידים בולטים ושילוב רגליים במהלך שנים רבות עלול לזרז את התפתחותם, היות ותנוחה זו מציבה אותו לחץ על שסתומי הוורידים, למרות שעולם הרפואה חלוק בדעותיו לגבי גורם זה.

מניעת ורידים בולטים

זה מתחיל בפעילות גופנית, המסייעת על שמירת משקל יציב והגברת הכושר. מומלץ להתחיל עם פעילות גופנית בעוצמה נמוכה, כגון שחייה ורכיבה על אופניים, על מנת שלא להפעיל מתח מיותר על הרגליים.

מעבר לפעילות הגופנית, מומלץ להימנע מנעילת נעלי עקב גבוהות, היות והן גורמות להתכווצות שרירים. בסוף היום, מומלץ לשבת עם רגליים מוגבהות לכיוון הלב במשך עשר דקות עד רבע שעה כדי לסייע בהזרמת הדם.

אם ורידים בולטים הם תופעה משפחתית, ובמיוחד אם הם מלווים בכאבי רגליים, מומלץ ללבוש גרביים אלסטיות לעיתים קרובות ככל הניתן, היום ניתן להשיגן בצורת טייץ אופנתי שחור ולא כמו גרבי סבתות. תמיכת הגרביים מסייעת להזרמת הדם. יש להימנע אף מצריכת כל דבר שעלול לפגום בזרימת הדם, כגון נטילת אספירין, מוטרין או בילובה.

טיפול בוורידים בולטים

ורידים קטנים ניתנים לטיפול בצורה קלה (וזולה) באמצעות פעולת הסוואה כגון שיזוף. גם איפור גוף עמיד במים יכול לכסות את הוורידים ביעילות. אם הוורידים מלווים בכאבים או תחושת כובד, מומלץ לצרוך תוסף תמצית זרעי ערמונים כשיטת טיפול בריאה. למרות שהתוסף לא יעלים את הוורידים, הוא מסייע בהפחתת חוסר הנוחות. גם אכילת אננס מסייעת לטיפול בוורידים, שכן הפרי מכיל אנזים בשם ברומלין, המסייע להפחתת הנפיחות.

צמחי מרפא

ניתן לטפל בוורידים בולטים גם עם מספר צמחי מרפא המפחיתים את הפגיעה בכלי הדם, משפרים את עמידות דפנות הוורידים ומאפשרים את הגברת הגמישות. הצמחים היעילים ביותר כוללים:

הממליס – זהו חומר המופק מעץ הערמון ויעיל ביותר לטיפול בבעיות ורידים כמו גם בעיות רקטום.

גוטו קולה – זהו צמח מרפא יעיל לבעיות ורידים ודלקות מפרקים.

פירות יער – כגון חמוציות פטל, אוכמניות ודובדבנים, מסייעים לשיפור תפקוד כלי הדם.

רוטין – חומר טבעי המצוי בכוסמת, קליפות תפוחים ובצל, והוכח כיעיל ביותר לטיפול בטחורים, ורידים בולטים ודלקות מפרקים. יחד עם זאת הוא עלול לגרום לתופעות לוואי ואינו מומלץ לנשים הרות.

שמן קוקוס ושמן ברוש – שילוב של 15 טיפות שמן ברוש, עם שתי כפות שמן קוקוס מומלץ כתערובת יעילה למריחת הקרסוליים, השוקיים והירכיים. יש לבצע את הטיפול פעמיים ביום לשיפור הוורידים הבולטים. שמן הברוש עוצר נוזלים סביב הקרסוליים ומפחית בצקות.

תרופות סבתא שיכולות לעזור להעלים ורידים בולטים

המרכז לטיפול ואבחון ורידים ברגליים

המרכז לטיפול ואבחון ורידים ברגליים מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון ורידים ברגליים, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון ורידים ברגליים. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה: