תזונה לחיזוק הוורידים

טיפול ואבחון ורידים ברגליים זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון ורידים ברגליים!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו עוד היום!

איזו תזונה מתאימה לחיזוק הוורידים?ורידים ועורקים בריאים בהחלט חיוניים לבריאות טובה. בהתאם לסוג הגדול ביותר של כלי הדם, העורקים נושאים דם עשיר בחמצן בכל הגוף לתאים ולרקמות, בעוד שהוורידים נושאים את הדם הדליל בחמצן בחזרה לריאות וללב לשם התחדשות.

מספר גורמים, כולל הגנטיקה, משפיעים על בריאות העורקים והוורידים, אך התזונה משמעותית אף היא. אכילת תזונה מאוזנת היטב ועשירה בחומרים מזינים היא המפתח, כך שניתן לשפר את בריאות כלי הדם.

ויטמין C

ויטמין C פועל כנוגד חמצון, כלומר, הוא יכול לסייע בהגנה על הלב, כלי הדם ורקמות אחרות מפני נזק שנגרם כתוצאה מרעלים הנקראים רדיקלים חופשיים. ויטמין C חיוני אף להיווצרות קולגן, אחד החלבונים המחזקים את העורקים ואת כלי הדם.

קיים צורך בכמות קטנה בלבד של ויטמין C מדי יום, תשעים מיליגרם לגברים, ו-75 מיליגרם לנשים, כך שניתן להשיג את כל המטרות באמצעות אכילת לפחות חמש מנות פירות וירקות מדי יום.

סיבים תזונתיים

אין להם השפעה ישירה על כוח כלי הדם כמו ויטמין C, אך הם עדיין חשובים ביותר לשמירת בריאות העורקים והוורידים. סיבים תזונתיים מקדמים את הבריאות הכוללת של הלב וכלי הדם ומסייעים להילחם בהתפתחות טרשת עורקים, עיבוי והתקשות דפנות העורקים.

כשהעורקים נוקשים עקב טרשת עורקים, הם נוטים יותר להיפגע מהלחץ המתמיד של שאיבת דם. תזונה עשירה בסיבים תזונתיים מסייעת להילחם בטרשת עורקים ובצורות אחרות של מחלת לב, ואם אתם סובלים מהתקף לב, הם יכולים להפחית את הסיכון להישנות בארבעים אחוזים.

יש לאכול סיבים מדי יום, 38 גרם לגברים ו-26 גרם לנשים, וניתן לעמוד ביעדים עם אכילת פירות, ירקות, דגנים מלאים, קטניות ואגוזים.

חומצות שומן אומגה 3

עובדה ידועה היא שאכילת שומנים בריאים שאינם רוויים טובה לבריאות הלב וכלי הדם, אך בחירה בחומצות שומן מסוג אומגה 3, הסוגים שנמצאים בשמן דגים, בשילוב עם דגים שומניים כגון סלמון, תומכים אף הם בכוח כי הדם.

מחקר שפורסם בשנת 2015 בכתב העת "דוחות פיזיולוגיים", קבע שבדומה לתזונה עשירה בסיבים תזונתיים, תזונה עשירה בחומצות שומן אומגה 3 משפיעה על גמישות העורקים ומסייעת בהפחתת קשיחות העורקים בקרב מבוגרים.

ראיות מדעיות ליתרונות אומגה 3

מכון לינוס פאולינג מדווח שאמנם לא קיימת צריכה יומיומית מומלצת לחומצות שומן מסוג אומגה 3 הנמצאות בשמן דגים, אך אכילת דגים שומניים פעמיים בשבוע מציעה יתרונות בריאותיים.

יש לאכול דגים בגריל, או אפויים, להשגת היתרונות הבריאותיים הגדולים ביותר, ויש להתייעץ עם הרופא לגבי היתרונות האפשריים של תוספי שמן דגים.

תזונה לבריאות כלי הדם

שמירה על העורקים וכלי הדם פירושה מעקב אחר תזונה בריאה כוללת. כך שבעוד שיש לכול בתזונה מזונות עשירים בוויטמין C, סיבים ושמן דגים, המטרה היא להקפיד על אכילת מאכלים שאינם מעובדים, המרכיבים את רוב התזונה, ולהימנע ממזונות מעובדים.

יש להקפיד על קבלת סיבים, ויטמין C וחומרים מזינים מועילים אחרים מפירות וירקות, לבחור בדגנים מלאים בריאים, סיבים המכילים קטניות ואגוזים, ולקבל את החלבון הנמצא בדגים, בעוף, בבשר בקר רזה, וחלב דל שומן. פשוט הימנעות ממזונות מעובדים מטוגנים משפיעים באופן משמעותי על שמירת כלי הדם והלב, ומאפשרת בריאות לכל החיים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו עוד היום!

המרכז לטיפול ואבחון ורידים ברגליים

המרכז לטיפול ואבחון ורידים ברגליים מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון ורידים ברגליים, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון ורידים ברגליים. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

איזו תזונה מתאימה לחיזוק הוורידים?

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

דילוג לתוכן