השפעת טרשת ורידים על המראה הכולל ודרכים להתמודדות

טיפול ואבחון ורידים ברגליים זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון ורידים ברגליים!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

טרשת ורידים, המוכרת גם בשם דליות, מאופיינת בוורידים בולטים ומפותלים המופיעים לעיתים קרובות על הרגליים. לתופעה הזו יכולות להיות השלכות אסתטיות ופנימיות כאחד. מעבר לנוכחותן הנראית לעין, דליות עלולות להוביל לאי נוחות ובמקרים מסוימים לבעיות בריאותיות שונות ומטרידות. במאמר הנוכחי נרחיב על ההשפעות שיש לטרשת ורידים מבחינה אסתטית ורגשית, וכן נפרט על אפשרויות הטיפול המומלצות.

מהן ההשפעות שיש לטרשת ורידים על המראה החיצוני?

דליות עלולות להשפיע באופן משמעותי על המראה החיצוני של הרגליים. במצב כזה הוורידים, שהינם לרוב בצבע כחול או סגול, נראים מעוותים ובולטים במיוחד ויוצרים מראה שאיננו אסתטי מבחינה חיצונית. אנשים עם טרשת ורידים לרוב בוחרים ללבוש מכנסיים, חצאיות ובגדים אחרים ארוכים כדי לכסות את מראה הורידים ברגליים וכך לא לערר את הביטחון העצמי שלהם.

ללא טיפול מתאים לבעיה, הוורידים עשויים להיות בולטים יותר ויותר, לגרום לכהות בעור, בצקות, כאבים ואף לחולל כיבים ופצעים לא נעימים על גבי הרגליים.

מהן ההשפעות על התחושה הפנימית?

מעבר להשפעה החיצונית שיש לטרשת ורידים, דליות עלולות לגרום גם לאי נוחות וכאב. אנשים עשויים לחוות כאב בדרגות משתנות, התכווצויות או תחושת כבדות ברגל הפגועה. זמן ממושך של עמידה או ישיבה יכול להעצים את התחושות הללו, מה שהופך את הפעילויות היומיומיות למאתגרות יותר. בנוסף, אנשים עם דליות ברגליים עשויים לפתח את תסמונת הרגל חסרת מנוח, מה שתורם להפרעות בדפוסי השינה.

מהם הגורמים לדליות?

דרכי הטיפול המתאימות לדליות ברגליים מתחילות מהבנת הגורמים לבעיה, לכן חשוב להבין מהם הגורמים בטרם מחליטים על דרך להתמודדות וטיפול. לרוב הורידים הבולטים נגרמים כתוצאה מזרימת דם שאיננה תקינה, אם בגלל עמידה או ישיבה ממושכת וכן גם כתוצאה מגורמים גנטיים העוברים בתורשה. גם גורמים כמו גיל, הריון והשמנת יתר יכולים להעלות את הסבירות להתפתחות של טרשת ורידים

דרכי טיפול בטרשת ורידים

ישנן מספר דרכי טיפול לטרשת ורידים המסייעת לסובלים ממנה להתמודד עם התופעה. אחת מהן הינה מרכזית וכללית וכוללת שינוי בכל אורח החיים. באמצעות הקפדה על פעילות גופנית קבועה, צריכת מזונות בריאים, שמירה על תזונה מאוזנת וכן שמירה על משקל גוף תקין ניתן למנוע את הופעת הסימפטומים של דליות – במיוחד עבור אלו שיש להם סיכון גבוה להתפתחות טרשת ורידים כתוצאה מגורמים גנטיים.

דרך נוספת למניעה וכן טיפול בתופעה היא הרמה של הרגליים בזמן מנוחה, כך שזרימת הדם תוכל להשתפר ולמנוע בעיות בתקינות הזרימה. בנוסף להימנעות מעמידה או ישיבה ממושכים, כדאי גם לגרוב גרביים מיוחדות המפעילות לחץ ומעניקות תמיכה מיטבית לורידים.

במצבים חמורים יותר של טרשת ורידים לא יהיה מנוס מטיפול פולשני יותר והתערבויות רפואיות, כמו טיפולי לייזר המאפשרים סגירה וכיווץ של הוורידים הבולטים. בנוסף לאפשרויות טיפול אצל רופאים ומרפאות, ניתן למצוא גם מכוני קוסמטיקה מקצועיים המבצעים טיפולי לייזר – מידע נוסף באתר www.bebelle.pro

 

המרכז לטיפול ואבחון ורידים ברגליים

המרכז לטיפול ואבחון ורידים ברגליים מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון ורידים ברגליים, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון ורידים ברגליים. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה: